Z7_192412S0J8R100A4VCHG1N00G5
Actions
Loading...
Załatw w urzędzie: URZĄD GMINY W ŁOSOSINIE DOLNEJ
URZĄD GMINY W ŁOSOSINIE DOLNEJ
ŁOSOSINA DOLNA, 300
Pokaż sprawy wybranego urzędu x

Zmień urząd

Schowaj

Wskazany urząd nie obsługuje jeszcze poniższej sprawy.

Aby zgłosić zapotrzebowanie na tę sprawę, zaloguj się.

Wydanie Karty Opolskiej Rodziny

Wydanie Karty Opolskiej Rodziny

Organ właściwy do realizacji usługi  

Prezydent miasta Opola - Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu

Kogo dotyczy  

1.Dzieci i młodzież do ukończenia 18 roku życia zamieszkałe na terenie Miasta Opola lub których Rodzic rozlicza się z podatku dochodowego od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Opolu 2.osoby niepełnosprawne: - od ukończenia 16 roku życia do ukończenia 25 roku życia legitymujące się orzeczeniem o lekkim lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub równoważnym orzeczeniem - w okresie obowiązywania tego orzeczenia - legitymujące się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności lub równoważnym orzeczeniem, bez ograniczeń wiekowych -w okresie obowiązywania tego orzeczenia zamieszkałe na terenie Miasta Opola, rozliczające się lub których Rodzic rozlicza się z podatku dochodowego od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Opolu 3.opiekun towarzyszący osobie niepełnosprawnej legitymującej się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności lub równoważnym orzeczeniem - w okresie obowiązywania tego orzeczenia

Podstawy prawne  
Wymagane dokumenty  
  • Rodzice oraz osoby niepełnosprawne, którzy nie mieszkają w Opolu, a rozliczają się z podatku dochodowego od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Opolu, są zobowiązani do załączenia do wniosku o wydanie Karty następujących dokumentów: - kopii pierwszej strony zeznania podatkowego opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie, lub - zaświadczenia z urzędu skarbowego potwierdzającego fakt złożenia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty), lub - urzędowego poświadczenia odbioru wydanego przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO).
  • Kompletny wniosek o wydanie Karty Opolska Rodzina lub wydanie duplikatu Karty Opolska Rodzina
  • W przypadku złożenia wniosku o wydanie Karty dla osoby niepełnosprawnej należy załączyć dokument poświadczający jej status. Honorowane dokumenty to kserokopie: - orzeczenia o stopniu niepełnosprawności wydanego przez Powiatowy/ Miejski/ Wojewódzki Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności lub równoważnego orzeczenia wydanego przez: - ZUS, - KRUS, MON, MSWIA (orzeczenie wydane przed dniem 1 stycznia 1998r.).
  • W przypadku ubiegania się o wydanie Karty dla osoby pozostającej pod opieką prawną albo w pieczy zastępczej do wniosku należy dołączyć kserokopię dokumentu, odpowiednio: - postanowienia/zaświadczenia sądu o ustanowieniu opieki prawnej, - postanowienia sądu o umieszczeniu w pieczy zastępczej.
Czas realizacji  

Karta wydawana jest w terminie 30 dni od dnia złożenia przez Wnioskodawcę kompletnego wniosku o wydanie Karty. W przypadku utraty, zagubienia lub zniszczenia Karty duplikat Karty z tym samym numerem wydawany jest na wniosek w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Opłaty  

Wydanie karty jest bezpłatne 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (zwolnione z opłaty skarbowej jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 ze zm.). Opłatę uiszcza się na konto Urzędu Miasta Opola o nr 03 1160 2202 0000 0002 1515 3249.

Tryb odwoławczy  

Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu.

Rezultat realizacji usługi  

Wydanie Karty Opolska Rodzina uprawniającej do otrzymania ulg i zniżek przez dzieci i młodzież oraz osoby niepełnosprawne zamieszkałe na terenie Miasta Opola, w dostępie do dóbr kultury, sportu, rekreacji oraz do usług oferowanych przez jednostki organizacyjne miasta Opola, a także przez inne instytucje, organizacje lub przedsiębiorców, którzy przystąpili jako Partnerzy do Programu „Opolska Rodzina” na lata 2019 - 2029. Wykaz aktualnych Partnerów Programu oraz oferowanych przez nich ulg i zniżek dostępny jest na stronie Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu. Korzystanie z ulg i zniżek na podstawie Karty możliwe jest wyłącznie z dokumentem potwierdzającym tożsamość lub legitymacją szkolną Posiadacza Karty. W przypadku dzieci nieposiadających dokumentu potwierdzającego tożsamość lub legitymacji szkolnej, Karta ważna jest wraz z dokumentem tożsamości Rodzica, a w przypadku dzieci umieszczonych w placówce opiekuńczo-wychowawczej dyrektora bądź wychowawc

Etapy realizacji usługi  

1. Przyjęcie wniosku, 2. Weryfikacja wniosku, 3. Wydanie lub odmowa wydania karty

Poziom uwierzytelniania  
  • Podpis kwalifikowany
  • Profil zaufany
  • Usługa wymaga zalogowania  

    TAK

    Słowa kluczowe  
  • Karta Opolska Rodzina
  • Karta Opolskiej Rodziny
  • Wskazany urząd nie obsługuje jeszcze poniższej sprawy.

    Aby zgłosić zapotrzebowanie na tę sprawę, zaloguj się.

    Wydanie Karty Opolskiej Rodziny

    Wydanie Karty Opolskiej Rodziny