- ${title}
- Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
- Sprawdź, czy numer PESEL innej osoby jest zastrzeżony
- Zameldowanie na pobyt czasowy
- Pobierz informację o odbiorcach danych z rejestru PESEL i Rejestru Dowodów Osobistych
- Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
- Usunięcie danych z Krajowego Systemu Informacyjnego Policji
- Zameldowanie na pobyt stały
- Sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpienia
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
- Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców
Sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpieniaSprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców na wniosek osoby, której dane dotyczą i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpienia. |
Organ właściwy do realizacji usługi |
Organami właściwymi do usunięcia niezgodności są odpowiednio wójt/burmistrz/prezydent, kierownik Urzędu Stanu Cywilnego, wojewoda, konsul lub minister właściwy do spraw wewnętrznych każdy zgodnie ze swoją właściwością. |
|
Kogo dotyczy |
Usługa dotyczy danych każdej osoby fizycznej i może być realizowana na wniosek osoby fizycznej. |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
|
|
Czas realizacji |
Niezwłocznie po zakończeniu postępowania wyjaśniającego. |
|
Opłaty |
Nie dotyczy |
|
Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy |
|
Rezultat realizacji usługi |
Rezultatem usługi jest sprawdzenie danych oraz usunięcie niezgodności w danych osobowych lub jego brak w przypadku stwierdzenia prawidłowości danych i w uzasadnionych przypadkach zawiadomienie osoby, której dane były sprawdzane. Zawiadomienie o sposobie załatwienia sprawy, zawiera w szczególności informację o działaniach podjętych w związku z usunięciem niezgodności i o wyniku postępowania wyjaśniającego, a w przypadku postępowania wyjaśniającego wszczętego z urzędu – także datę jego wszczęcia. |
|
Etapy realizacji usługi |
1. Złożenie przez osobę, której dane dotyczą, wniosku o sprawdzenie danych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpienia. 2. Sprawdzenie danych przez organ właściwy do realizacji usługi. 3. Usunięcie ewentualnych stwierdzonych niezgodności danych zawartych w rejestrze PESEL lub w rejestrach mieszkańców przez organ, który je stwierdził. 4. Przekazanie zlecenia usunięcia niezgodności do organu właściwego, jeśli organ, który dokonał sprawdzenia osoby jest niewłaściwy do usunięcia niezgodności. 5. Powiadomienie osoby o usunięciu niezgodności, jeśli realizacja nastąpiła na wniosek osoby. W przypadku sprawdzenia i usunięcia niezgodności z urzędu powiadomienie będzie wysyłane w sytuacjach gdy znacznie zmienił się status administracyjno-prawny osoby. |
|
Poziom dostępności usługi | Interakcja dwukierunkowa | |
Poziom uwierzytelniania |
|
|
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Słowa kluczowe |
|
Sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpieniaSprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców na wniosek osoby, której dane dotyczą i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpienia. |