
- ${title}
Lista adresów Elektronicznych Skrzynek Podawczych
Zgodnie z art. 19a ust. 1a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235; Dz. U. z 2014 r. poz. 183) minister właściwy do spraw informatyzacji zamieszcza na ePUAP informację o adresach elektronicznych skrzynek podawczych udostępnionych przez podmioty publiczne.
Stosownie do art. 16 ust. 1b ustawy o informatyzacji, podmiot publiczny w terminie 7 dni od dnia udostępnienia elektronicznej skrzynki podawczej, przekazuje ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji informację o jej adresie.
W celu przekazania adresu URI ESP ministrowi do spraw informatyzacji do zamieszczenia na ePUAP, należy skorzystać z usługi „pismo ogólne do podmiotu publicznego” oraz zamieścić w piśmie oświadczenie o niniejszej treści:
„Oświadczam, że podmiot, którego adres ESP przekazuję do zamieszczenia na ePUAP, jest podmiotem publicznym w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235; Dz. U. z 2014 r. poz. 183)”.
Poniżej znajduje się informacja o adresach elektronicznych skrzynek podawczych do pobrania w formacie pliku csv lub xml.
W obu plikach użyto kodowania UTF-8. Żeby poprawnie wyświetlić zawartość pliku CSV w aplikacji Microsoft Excel należy:
- Pobrać i zapisać plik na dysku (na linku „CSV” należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Zapisz element docelowy jako…)
- Otworzyć aplikację MS Excel.
- Wybrać opcję Dane -> Z tekstu i wskazać plik w lokalizacji, wybraną w kroku 1
- Jako Typ pliku wybrać ROZDZIELANY
- Jako Pochodzenie pliku wybrać 65001: UTF-8
- Kliknąć przycisk Dalej
- Jako ograniczniki wybrać przecinek
- Kliknąć Dalej
- Zaznaczyć drugą kolumnę (nazwaną REGON) i wybrać opcję Tekst
- Kliknąć Zakończ
- Wybrać opcję Nowy arkusz
- Kliknąć przycisk OK