Z7_192412S0J8R100A4VCHG1N00G5
Actions
Loading...
Załatw w urzędzie: WOJEWÓDZKI URZĄD OCHRONY ZABYTKÓW W KRAKOWIE
WOJEWÓDZKI URZĄD OCHRONY ZABYTKÓW W KRAKOWIE
KRAKÓW, UL. KANONICZA 24
Pokaż sprawy wybranego urzędu x

Zmień urząd

Schowaj

Wydanie zaświadczenia na podstawie rejestru lub ewidencji zabytków

Usługa umożliwia złożenie wniosku o wydanie informacji (zaświadczenia) o ujęciu w gminnej ewidencji zabytków lub w rejestrze zabytków

Organ właściwy do realizacji usługi  

Właściwy organ administracji publicznej

Nazwa komórki organizacyjnej  

Kogo dotyczy  

osoby fizyczne, prawne i instytucje

Podstawy prawne  
Wymagane dokumenty  
  • W przypadku osoby prawnej wypis z krajowego rejestru sądowego, upoważnienie, pełnomocnictwo
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia
Czas realizacji  

7 dni

Opłaty  

Wydanie zaświadczenia na wniosek wymaga uiszenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Opłata skarbowa pobierana jest od wszystkich zaświadczanych faktów. Z opłaty skarbowej zwolnione wydanie zaświadczenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego tj. dotyczące budowy, rozbudowy, przebudowy, nadbudowy budynku mieszkalnego oraz zmiany sposobu użytkowania na budynek mieszkalny. Opłata skarbowa podlega zwrotowi od wydania zaświadczenia – jeżeli mimo zapłacenia opłaty skarbowej nie wydano zaświadczenia. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek. Opłata skarbowa nie podlega zwrotowi po upływie pięciu lat od końca roku, w którym dokonano opłaty.

Numer konta  

49 1020 2892 2276 3005 0000 0000

Tytuł wpłaty  

opłata za pełnomocnictwo

Kwota (PLN)  

17,00

Miejsce składania dokumentów  

Kanonicza 24, 31-002 Kraków

Dni i godziny  
  • wtorek-piątek, 7:30-15:30
  • poniedziałek, 9:00-17:00
  • Tryb odwoławczy  

    Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuję w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie. Oznacza to, iż w przypadku odmowy wydania zaświadczenia wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.

    Rezultat realizacji usługi  

    Rozpatrzenie wniosku i wydanie zaświadczenia lub postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.

    Etapy realizacji usługi  

    1. Przyjęcie wniosku. 2. Rozpatrzenie wniosku. 3. Wydanie zaświadczenia lub postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia. Organ administracji publicznej, przed wydaniem zaświadczenia, może przeprowadzić, w koniecznym zakresie, postępowanie wyjaśniające

    Poziom dostępności usługi   Transakcja
    Poziom uwierzytelniania  
  • Wymagany
  • Podpis kwalifikowany
  • Profil zaufany
  • Usługa wymaga zalogowania  

    TAK

    Uwagi  

    BIP  

    Telefon   123708311
    Fax   146212820
    Słowa kluczowe   Wniosek o wydanie informacji (zaświadczenia) o ujęciu w gminnej ewidencji zabytków lub rejestru zabytków

    Wydanie zaświadczenia na podstawie rejestru lub ewidencji zabytków

    Usługa umożliwia złożenie wniosku o wydanie informacji (zaświadczenia) o ujęciu w gminnej ewidencji zabytków lub w rejestrze zabytków