Obowiązki punktów potwierdzających

Punkty potwierdzające pełnią ważną rolę w procesie obsługi profilu zaufanego. Do obowiązków kadry zarządzającej należy między innymi:

  • Czytelne oznakowanie miejsc obsługi profilu zaufanego w sposób gwarantujący ich łatwe odszukanie przez interesantów.
  • Właściwe wyposażenie stanowisk dedykowanych do obsługi profilu zaufanego zapewniające szybką i komfortową pracę.
  • Organizacja pracy umożliwiająca sprawną i profesjonalną obsługę obywateli.
  • Odpowiedni dobór i przeszkolenie pracowników punktów potwierdzających.
  • Szerzenie wiedzy na temat profilu zaufanego i możliwości realizacji spraw urzędowych z jego wykorzystaniem.
  • Dbałość o aktualne i dokładne dane kontaktowe punktów potwierdzających w rejestrze REGON, który stanowi źródło informacji o punktach potwierdzających dla portalu ePUAP, a za jego pośrednictwem - dla obywateli.
     

Punkty potwierdzające profil zaufany

Funkcję punktu potwierdzającego profil zaufany z mocy ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 z późn. zm.) pełni konsul, naczelnik urzędu skarbowego, wojewoda, Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Punktem potwierdzającym profil zaufany może być podmiot, o którym mowa w art. 20c ust. ustawy, który wystąpi do ministra właściwego do spraw informatyzacji, z wnioskiem o wyrażenie zgody na pełnienie funkcji punktu potwierdzającego profil zaufany.

Oznakowanie punktu potwierdzającego

Podmioty pełniące rolę punktów potwierdzających profil zaufany powinny stosować się do Wytycznych oznaczania budynków i stanowisk (stylebook) (PDF 3,86 MB)
 
Materiały do pobrania

Ulotka nr 1 (PDF 5,00 MB)
Ulotka nr 2 (PDF 4,90 MB)
Plakat nr 1 (PDF 12,0 MB)
Plakat nr 2 (PDF 14,0 MB)
Wytyczne oznaczania budynków i stanowisk (stylebook) (PDF 3,86 MB)
Stylebook_oznakowanie - wersja do druku (ZIP 4,95 MB)
Logotypy profilu zaufanego (ZIP 1,83 MB)