Wniosek o nadanie uprawnień

Wniosek o nadanie uprawnień podmiotu publicznego do świadczenia usług na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Podmioty publiczne – w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570) – na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 r. w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1626) uprawnione są do wystąpienia do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o nadanie funkcjonalności podmiotu publicznego na ePUAP. Pozytywne rozpatrzenie wniosku przez Ministra stanowi podstawę do umożliwienia podmiotowi publicznemu świadczenia usług publicznych przy użyciu w szczególności następujących funkcjonalności ePUAP:

  • tworzenie i obsługa dokumentów elektronicznych przez osoby fizyczne i podmioty;

  • przesyłanie dokumentów elektronicznych;

  • wymiana danych między ePUAP a innymi systemami teleinformatycznymi;

  • identyfikacja użytkowników i rozliczalność ich działań;

  • weryfikacja podpisu elektronicznego;

  • tworzenie usług podmiotu publicznego lub usług kilku podmiotów publicznych współdziałających ze sobą, zbudowanych na podstawie dwóch lub więcej usług;

  • obsługa płatności elektronicznych;

  • potwierdzanie profilu zaufanego ePUAP.

 

Wnioski można wnosić indywidualnie lub grupowo. W celu wniesienia:

  • indywidualnego wniosku w postaci elektronicznej na elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) Ministerstwa  Cyfryzacji należy skorzystać z usługi udostępnianej w Katalogu Usług Publicznych ePUAP lub linku bezpośredniego do usługi: indywidualny wniosek elektroniczny,

  • grupowych wniosków w postaci papierowej na adres ministerstwa należy skorzystać z procedury: grupowe nadanie uprawnień podmiotu publicznego na ePUAP (Ważne - zalecany dla organizacji, które posiadają jednostki podległe).

 

Dokumenty do pobrania:

 

Interwencyjne nadanie uprawnień administratora lokalnego

Wniosek należy złożyć w przypadku, gdy wnioskujący utracił możliwość administrowania kontem (np. w przypadku, gdy wyznaczono jednego administratora, który z przyczyn losowych nie może realizować czynności administracyjnych na koncie podmiotu publicznego i nie istnieje żadne przewidziane w takiej sytuacji zastępstwo).

Wniosek składa się do Centralnego Ośrodka Informatyki elektronicznie za pomocą Pisma ogólnego do podmiotu publicznego udostępnionego na ePUAP lub papierowo, tradycyjną drogą pocztową na adres: Centralny Ośrodek Informatyki Oddział w Katowicach Al. Korfantego 2, 40-004 Katowice. W przypadku wniosku składanego elektronicznie:

1. w celu wyszukania adresata, w formularzu Pismo ogólne do podmiotu publicznego, należy użyć nazwy „Centralny Ośrodek Informatyki".
2. w przypadku bezpośredniego adresowania za pomocą systemu teleinformatycznego zintegrowanego z ePUAP pismo należy wysłać na adres skrytki ePUAP „/coi/SkrytkaESP”.

 

Dodatkowe uprawnienia

Wniosek o nadanie dodatkowych uprawnień w środowisku produkcyjnym ePUAP należy złożyć do Centralnego Ośrodka Informatyki w sposób określony w punkcie dotyczącym interwencyjnego nadania uprawnień administratora lokalnego.

Sposób wnioskowania o uprawnienia w środowisku testowym ePUAP podany jest na stronie int.epuap.gov.pl w POMOC, zakładka Kontakt.

 

WAŻNE:

Dodatkowe uprawnienia w środowisku produkcyjnym ePUAP są nadawane podmiotom publicznym określonym w art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570), posiadającym funkcjonalność podmiotu publicznego.

 

Dane konieczne do nadania dodatkowych uprawnień w środowisku produkcyjnym ePUAP:

  • Nazwa uprawnienia określona w dokumentacji ePUAP

  • Nazwa podmiotu publicznego

  • Adres podmiotu publicznego

  • Identyfikator podmiotu publicznego

  • Służbowy adres poczty elektronicznej do korespondencji

  • Imię, nazwisko i stanowisko administratora podmiotu lub osoby upoważnionej do pełnienia funkcji administratora

  • Imię, nazwisko i stanowisko osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu publicznego

  • Numer telefonu podmiotu publicznego

  • Uzasadnienie (należy wskazać cel, sposób wykorzystania, zastosowanie)