Z7_192412S0J8R100A4VCHG1N00G5
Actions
Loading...
Załatw w urzędzie: URZĄD MIASTA EŁK
URZĄD MIASTA EŁK
EŁK, UL. MARSZ. JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO 4
Pokaż sprawy wybranego urzędu x

Zmień urząd

Schowaj

Wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego

Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o wydanie odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego.

Organ właściwy do realizacji usługi  

właściwy organ administracji publicznej

Nazwa komórki organizacyjnej  

Urząd Stanu Cywilnego

Kogo dotyczy  

Osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek lub przedstawiciel ustawowy oraz każdy, kto wykaże w tym interes prawny. Odpisy z aktów stanu cywilnego mogą zostać również wydane na wniosek osoby trzeciej na podstawie udzielonego jej pełnomocnictwa szczególnego przez osobę uprawnioną (pisemnego lub w formie dokumentu elektronicznego)

Podstawy prawne  
Wymagane dokumenty  
  • Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego, ew. dokumenty wykazujące interes prawny do otrzymania odpisu.
  • Dokument tożsamości (do wglądu)
  • Dowód zapłaty opłaty skarbowej
Czas realizacji  

1. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego wydanie odpisu następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie odpisu następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
3. Do 1 miesiąca (w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego).

Opłaty  

1. Opłata skarbowa od wydania:
a) odpisu skróconego i odpisu skróconego wielojęzycznego - 22,00 zł,
b) odpisu zupełnego - 33,00 zł,
2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
3. Ustawa o opłacie skarbowej normuje przypadki wyłączeń i zwolnień od jej uiszczenia. Odpisy do m.in. paszportu, świadczeń rodzinnych, socjalnych, celów szkolnych nie podlegają opłacie skarbowej.

Numer konta  

Tytuł wpłaty  

Kwota (PLN)  

Miejsce składania dokumentów  

Kancelaria Ogólna pok. 114

Dni i godziny  
  • Wtorek – Piątek, 8:00 – 15:00
  • Poniedziałek, 8:30-15:30
  • Tryb odwoławczy  

    W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

    Rezultat realizacji usługi  

    brak

    Etapy realizacji usługi  

    brak

    Poziom dostępności usługi   Interakcja dwukierunkowa
    Poziom uwierzytelniania  
    Usługa wymaga zalogowania  

    TAK

    Uwagi  

    BIP  

    http://bip.elk.warmia.mazury.pl/

    Telefon   877326253
    Fax   877326230
    Słowa kluczowe   Wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego

    Wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego

    Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o wydanie odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego.