Z7_192412S0J8R100A4VCHG1N00G5
Actions
Loading...
Załatw w urzędzie: GMINA MIEJSKA GÓROWO IŁAWECKIE
GMINA MIEJSKA GÓROWO IŁAWECKIE
GÓROWO IŁAWECKIE, PL. RATUSZOWY 18
Pokaż sprawy wybranego urzędu x

Zmień urząd

Schowaj

Wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego

Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o wydanie odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego.

Organ właściwy do realizacji usługi  

właściwy organ administracji publicznej

Nazwa komórki organizacyjnej  

Kierownik USC i Spraw Obywatelskich

Kogo dotyczy  

Osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek lub przedstawiciel ustawowy oraz każdy, kto wykaże w tym interes prawny. Odpisy z aktów stanu cywilnego mogą zostać również wydane na wniosek osoby trzeciej na podstawie udzielonego jej pełnomocnictwa szczególnego przez osobę uprawnioną (pisemnego lub w formie dokumentu elektronicznego)

Podstawy prawne  
Wymagane dokumenty  
  • Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego, ew. dokumenty wykazujące interes prawny do otrzymania odpisu.
  • Dokument tożsamości (do wglądu)
  • Dowód zapłaty opłaty skarbowej
Czas realizacji  

1. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego wydanie odpisu następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie odpisu następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
3. Do 1 miesiąca (w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego).

Opłaty  

1. Opłata skarbowa od wydania:
a) odpisu skróconego i odpisu skróconego wielojęzycznego - 22,00 zł,
b) odpisu zupełnego - 33,00 zł,
2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
3. Ustawa o opłacie skarbowej normuje przypadki wyłączeń i zwolnień od jej uiszczenia. Odpisy do m.in. paszportu, świadczeń rodzinnych, socjalnych, celów szkolnych nie podlegają opłacie skarbowej.

Numer konta  

Tytuł wpłaty  

Kwota (PLN)  

Miejsce składania dokumentów  

Sekretariat Urzędu Miasta

Dni i godziny  
  • W piątki, 7.30-15.30
  • Od poniedziałku do czwartku, 7:00- 15:00
  • Tryb odwoławczy  

    W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

    Rezultat realizacji usługi  

    brak

    Etapy realizacji usługi  

    brak

    Poziom dostępności usługi   Interakcja dwukierunkowa
    Poziom uwierzytelniania  
    Usługa wymaga zalogowania  

    TAK

    Uwagi  

    BIP  

    http://gorowoil-um.bip-wm.pl/public/

    Telefon  
  • tel. +48 (89) 762 70 20
  • tel. +48 (89) 762 70 32
  • Fax  
    Słowa kluczowe   Wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego

    Wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego

    Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o wydanie odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego.