- ${title}
Rozpatrywanie indywidualnych spraw konsumentówZapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów. Jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie naruszenia przez przedsiębiorcę przepisów prawa konsumenckiego, słusznego interesu konsumenta, w braku innego wyspecjalizowanego organu do rozstrzygnięcia sprawy, podjęcie działań celem polubownego zakończenia sporu cywilnoprawnego pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą |
| Organ właściwy do realizacji usługi |
Właściwy organ administracji publicznej |
|
| Kogo dotyczy |
Konsumenci |
|
| Podstawy prawne |
|
|
| Wymagane dokumenty |
|
|
| Czas realizacji |
W zależności od przedmiotu i charakteru sprawy, liczby załączonych dokumentów oraz czasu potrzebnego na dokonanie oceny jej stanu prawnego i faktycznego. Jeżeli załączone dokumenty są niekompletne, opis sprawy jest nieprecyzyjny, pomija istotne okoliczności, fakty potrzebne dla wykonania ww. czynności czas ten może ulec wydłużeniu. |
|
| Opłaty |
Nie dotyczy |
|
| Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy |
|
| Rezultat realizacji usługi |
Rozpatrzenie sprawy konsumenta |
|
| Etapy realizacji usługi |
1. Złożenie wniosku, 2. Rozpatrzenie wniosku, |
|
| Poziom uwierzytelniania |
|
|
| Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
| Słowa kluczowe | Rozpatrywanie indywidualnych spraw konsumentów | |
| Podobne usługi |
Rozpatrywanie indywidualnych spraw konsumentówZapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów. Jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie naruszenia przez przedsiębiorcę przepisów prawa konsumenckiego, słusznego interesu konsumenta, w braku innego wyspecjalizowanego organu do rozstrzygnięcia sprawy, podjęcie działań celem polubownego zakończenia sporu cywilnoprawnego pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą |