Z7_192412S0J8R100A4VCHG1N00G5
Actions
Loading...
Załatw w urzędzie: GMINA RADZYMIN
GMINA RADZYMIN
RADZYMIN, pl. Tadeusza Kościuszki 2
Pokaż sprawy wybranego urzędu x

Zmień urząd

Schowaj

Rozłożenie należności na raty, odroczenie terminu, umorzenie zaległości, umorzenie odsetek

Umożliwia złożenie do wybranej instytucji publicznej wniosku w sprawie rozłożenia należności na raty, odroczenia lub rozłożenia na raty zaległości podatkowych, umorzenia odsetek.
Wniosek obejmuje zobowiązania z zakresu: nieruchomości, podatku od osób fizycznych, podatku od podmiotów prawnych, opłat za posiadanie psów, opłat za gospodarowanie odpadami, podatku od środków transportu, innych opłat.
Skutkuje wydaniem decyzji o rozłożeniu na raty, odroczeniu terminu, umorzeniu zaległości, umorzeniu odsetek.

Organ właściwy do realizacji usługi  

Właściwy podmiot administracji publicznej.

Nazwa komórki organizacyjnej  

Kogo dotyczy  

Usługa dotyczy osób fizycznych i podmiotów prawnych.

Podstawy prawne  
Wymagane dokumenty  
  • 1. Wniosek o wydane decyzji - musi zawierać informacje identyfikujące wnioskodawcę oraz określony rodzaj ulgi i zobowiązań będących przedmiotem wniosku
  • 2. Uzasadnienie wniosku - powinno zawierać okoliczności mające istotny wpływ na decyzję.
  • 3. Dokumentacja potwierdzająca trudną sytuację finansową, to jest udokumentowania przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego” wynikającego z art. 67a ustawy – ordynacja podatkowa. o tego rodzaju przesłance mamy do czynienia w razie znacznego obniżenia zdolności płatniczych dłużnika spowodowanych zdarzeniem losowym (choroba, powódź, pożar itp.) lub gdy podatnik znalazła się w trudnej sytuacji życiowej, której nie mógł przewidzieć lub zapobiec.

    Do wniosku należy dołączyć także dokumenty obrazujące sytuację finansowo – materialną, która przyczyniła się do utraty płynności finansowych: - zaświadczenia o dochodach podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym z zakładu pracy, ZUS, Opieka Społeczna, Powiatowy Urząd Pracy itp. - zaświadczenia o chorobie lub wypadku losowym spowodowanym utrata zdolności do zarobkowania - oświadczenie o posiadanych nieruchomościach oraz inne dokumenty mające bezpośredni związek ze sprawą.
  • 4. Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą lub działalność rolniczą (rolnik) ubiegając się o ulgę podatkową, która stanowić będzie pomoc de minimis zgodnie z ustawa z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59 poz. 404 ze zm.) Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 i Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.

    Zobowiązany jest przedstawić wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy: 1) Wszystkich zaświadczeń o pomocy de mimin (pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie) jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w tym okresie albo oświadczenia o nie otrzymaniu takiej pomocy w tym okresie. 2) kopia rocznych zeznań podatkowych dot. podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym za ostatnie trzy lata (np. PIT-28, PIT-36, dekla
  • 5. Inne dokumenty mające bezpośredni związek ze sprawą.
Czas realizacji  

1 miesiąc

Opłaty  

Brak opłat.

Numer konta  

Tytuł wpłaty  

Kwota (PLN)  

Miejsce składania dokumentów  

Urząd Miasta i Gminy Radzymin, pl. Tadeusza Kościuszki 2

Dni i godziny  
  • Wt-Czw, 8-16
  • Pt, 8-15
  • Pn, 10-19
  • Tryb odwoławczy  

    Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania za pośrednictwem organu, który wydał decyzję do Samorządowego Kolegium Odwoławczego właściwego ze względu na położenie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

    Odwołanie zgodnie z art.222 Ordynacji podatkowej powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i cel żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające odwołanie.

    Rezultat realizacji usługi  

    Rozpatrzenie wniosku i wydanie decyzji.

    Etapy realizacji usługi  

    1. Przyjęcie wniosku, 2. Weryfikacja wniosku 3. Wydanie decyzji.

    Poziom dostępności usługi   Interakcja jednokierunkowa
    Poziom uwierzytelniania   Niewymagany
    Usługa wymaga zalogowania  

    TAK

    Uwagi  

    BIP  

    http://www.radzymin.pl

    Telefon   227865021
    Fax   227865195
    Słowa kluczowe  
  • Rozłożenie należności na raty
  • umorzenie zaległości
  • umorzenie odsetek
  • odroczenie terminu
  • Rozłożenie należności na raty, odroczenie terminu, umorzenie zaległości, umorzenie odsetek

    Umożliwia złożenie do wybranej instytucji publicznej wniosku w sprawie rozłożenia należności na raty, odroczenia lub rozłożenia na raty zaległości podatkowych, umorzenia odsetek.
    Wniosek obejmuje zobowiązania z zakresu: nieruchomości, podatku od osób fizycznych, podatku od podmiotów prawnych, opłat za posiadanie psów, opłat za gospodarowanie odpadami, podatku od środków transportu, innych opłat.
    Skutkuje wydaniem decyzji o rozłożeniu na raty, odroczeniu terminu, umorzeniu zaległości, umorzeniu odsetek.