- ${title}
Załatw w urzędzie: |
GMINA MIEJSKA KRAKÓW-MIASTO NA PRAWACH POWIATU
KRAKÓW, PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4 |
Pokaż sprawy wybranego urzędu x |
Zmień urząd Schowaj |
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycjiPrzedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
|
Organ właściwy do realizacji usługi |
Sejm, Senat (lub organ wewnętrzny wskazany w regulaminie Sejmu, Senatu), jednostki samorządu terytorialnego (lub właściwy w tym zakresie organ wewnętrzny wskazany w statucie danej jednostki) |
|
Nazwa komórki organizacyjnej | ||
Kogo dotyczy |
Prawo składania petycji jest prawem gwarantowanym przez Konstytucję RP przysługującym każdemu bez ograniczeń wynikających z wymagania obywatelstwa. Dotyczy: osób fizycznych, osób prawnych, jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi lub grup tych podmiotów. |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
|
|
Czas realizacji |
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w wyznaczonym terminie ulega on przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy, licząc od upływu terminu wcześniej wyznaczonego. Jeżeli organ, który otrzymał petycję nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, przesłać ją do podmiotu właściwego do jej rozpatrzenia, zawiadamiając o tym wnoszącego petycję. Podmiot rozpatrujący petycję zawiadamia podmiot wnoszący petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz na stronach internetowych podczas bieżącej aktualizacji zamieszczonego tam skanu petycji. |
|
Opłaty |
Od petycji nie są pobierane żadne opłaty |
|
Numer konta | ||
Tytuł wpłaty | ||
Kwota (PLN) | ||
Tryb odwoławczy |
Postępowanie w sprawie petycji jest postępowaniem jednoinstancyjnym. Nie służą w tym postępowaniu żadne środki odwoławcze. Sposób załatwienia petycji nie może być także przedmiotem skargi. |
|
Rezultat realizacji usługi |
Rozpatrzenie petycji |
|
Etapy realizacji usługi |
1. Wysłanie petycji, 2. Postępowanie wyjaśniające, 3. Odpowiedź na petycje |
|
Poziom dostępności usługi | Interakcja dwukierunkowa | |
Poziom uwierzytelniania | Niewymagany | |
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Uwagi | ||
BIP |
http://www.bip.krakow.pl |
|
Telefon | 126161200 | |
Fax | ||
Słowa kluczowe |
|
|
Podobne usługi |
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycjiPrzedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
|